(i ny fane)
- Om stillingen
I forbindelse med Stortingsmelding ) «En mer praktisk skole - Bedre læring, motivasjon og trivsel på 5. - 10.trinn» ble det utdelt midler til kommuners skolemiljøteam.
Ringerike har fått midler fra satsingen for tre år fremover. Sektor Utdanning og familie (UF) søker etter 2-3 stillinger til «Skolemiljøteam». Rollene vi søker etter er skolemijlølærer og ungdomslos.
Teamet skal bestå av skolemiljølære og ungdomslos, og det kan være aktuelt å flytte over eksisterende roller i teamet.
Skolemiljøteamet vil, ifølge Utdanningsdirektoratet, bli «involvert i erfaringsdeling på ulike måter i treårsperioden, gjennom for eksempel samarbeid med andre skolemiljøteam, seminarer for erfaringsdeling, og dialog med Utdanningsdirektoratet».
Teamet du skal være en del av vil ledes av skoleeier. Kjerneoppgavene til rollene i teamet skal jobbe med oppgaver knyttet til skole
- og barnehagemiljø, ufrivillig fravær, kontakt med foreldre og veiledning på skolen...